RAVENOL aktualizuje nazwy olejów do przekładni dwusprzęgłowych

Zmiana ta wynika z potrzeb globalnego rynku i ma na celu uproszczenie komunikacji oraz eliminację lokalnych skrótów technicznych, takich jak niemiecki akronim „DSG”.

Nowe nazwy produktów:

 

  • RAVENOL DCT-HV Fluid (dawniej DCT/DSG Getriebe Fluid)

 

  • RAVENOL DCT-LV Fluid (dawniej DCT-DSG LV)

 

Nowe oznaczenia – DCT-HV (High Viscosity) oraz DCT-LV (Low Viscosity) – lepiej oddają specyfikę technologiczną oraz zastosowanie obu olejów, zwiększając ich czytelność i uniwersalność na rynkach międzynarodowych.

 


Co pozostaje bez zmian:

 

  • ta sama, sprawdzona formuła,

 

  • niezmieniona jakość i wydajność,

 

  • te same numery katalogowe i dostępne opakowania.

 

Zmiana nazwy to krok w stronę większej przejrzystości i spójności, przy zachowaniu najwyższych standardów jakości, z których słynie marka RAVENOL.

Dwa różne oleje – RAVENOL DCT-HV oraz RAVENOL DCT-LV – zostały skomponowane tak, aby idealnie sprostać wymaganiom konstrukcyjnym skrzyń dwusprzęgłowych.

NOWE NAZWY – TA SAMA FILOZOFIA:
DEDYKOWANE OLEJE DLA POSZCZEGÓLNYCH SKRZYŃ BIEGÓW

RAVENOL DCT-HV – HIGH VISCOSITY:


• wyższa lepkość, przeznaczony do starszych konstrukcyjnie
skrzyń DCT/DSG,
• zgodny m.in. ze specyfikacją VW G 052 529 oraz Forda WSS-
-M2C936-A,
• stosowany np. w skrzyniach:
DQ-250 (02E, 0D9) -VW Golf V/VI/VII, Passat B7/B8, Audi
A3 8P/8V, Skoda Octavia III, Super III, Seat Leon;
DQ-500 (0BT, 0BH, 0DL) – VW Tiguan II, Skoda Kodiaq I;
DL-501 (0B5) – Audi A4 B8, A6 C7;
MPS6/6DCT450 (PowerShift gen 1) 6/1 – Ford Mondeo mk4
2.0 TDCI;
MPS6/6DCT451 (PowerShift gen 2) 6/1 – Ford Mondeo mk5
2.0 TDCI.


RAVENOL DCT-LV – LOW VISCOSITY:


• niższa lepkość, dla nowszych generacji 7-biegowych skrzyń
DCT,
• opracowany m.in. dla specyfikacji VW G 055 529 oraz Merce-
des MB 239.21 / BMW DCTF-2 / Renault DW5,
• stosowany np. w skrzyniach:
DL382 - 0CK / 0CL / 0CJ / 0HK – Audi A4 B9, A6 C8, Q5 FY;
0GC (DQ381) - VW Golf VII/VIII, Passat B8/B9, Skoda Oc-
tavia III/IV, Superb III/IV, Audi A3 2018+, Q3 F3, Seat Leon
2018+;
Getrag 7DCT300 – BMW Serii 2 Active Tourer F45/F46;
DW5 7/1 – Renault Arkana, Captur II

DLACZEGO W OFERCIE RAVENOL ZNAJ-
DZIEMY DWA RÓŻNE OLEJE DO SKRZYŃ
DCT?

Dwa różne oleje – Ravenol DCT HV oraz Ravenol DCT LV – zostały skomponowane,
aby idealnie sprostać wymaganiom konstrukcyjnym skrzyń.

HV (High Viscosity) to olej o wyższej lepkości, przeznaczony do skrzyń starszych kon-
strukcyjnie z mechaniczną pompą oleju. Zapewnia stabilny film olejowy oraz ochronę
elementów ciernych.

LV (Low Viscosity) to olej o niższej lepkości, rekomendowany do nowoczesnych
konstrukcji skrzyń wyposażonych w pompę olejową sterowaną elektronicznie, która
wymaga redukcji oporów wewnętrznych. Olej został również dostosowany do now-
szej konstrukcji sterownika hydraulicznego. Dzięki zastosowaniu licznych dodatków oraz
najwyższej jakości bazy w pełni syntetycznej, olej utrzymuje stabilny film olejowy oraz
chroni komponenty przy temperaturze ro-
boczej skrzyni.


Ravenol oferuje oba warianty, ponieważ producenci samochodów stosują różne spe-
cyfikacje i parametry techniczne oleju – dlatego użycie dedykowanego oleju jest klu-
czowe dla trwałości oraz prawidłowej pracy przekładni.

źródło: Ravenol Polska