Castrol CRB Multi 15W-40 CI-4/E7 to olej silnikowy wszechstronnego zastosowania do silników wysokoprężnych.
Nadaje się do stosowania w silnikach wysokoprężnych, w których używane są paliwa o różnej jakości.
Odpowiedni do silników Diesla wyposażonych w układy recyrkulacji spalin (EGR).
Zalety i korzyści:
W czasie pracy silnika, szkodliwe produkty spalania paliwa powodują powstawanie osadów, a także wzrost lepkości oleju. Castrol CRB Multi 15W-40 CI-4/E7 radzi sobie z tym problemem na dwa sposoby:
1. Zawiera środki rozpraszające cząsteczki sadzy i zanieczyszczenia, które mogłyby być odkładane na elementach silnika.
2. Zawiera także przeciwutleniacze, które przerywają reakcje chemiczne prowadzące do wzrostu lepkości oleju.
Castrol CRB Multi 15W-40 CI-4/E7 pomaga zapewnić ochronę w przypadku wielu zastosowań, aby wspierać długą żywotność silnika i jego prawidłową pracę.
Typowa charakterystyka:
Gęstość w 15°C ASTM D4052 g/ml 0.875
Lepkość kinematyczna w 100°C ASTM D445 mm²/s 14.5
Lepkość CCS w -20°C (15W) ASTM D5293 mPa.s (cP) 6600
Lpekość kinematyczna w 40°C ASTM D445 mm²/s 109
Indeks lepkości ASTM D2270 - 136
Popiół siarczanow y ASTM D874 % w t 1.4
Całkow ita liczba zasadow a, TBN ASTM D2896 mg KOH/g 11.2
Temperatura płynięcia ASTM D97 °C -39
Temperatura zapłonu PMCC ASTM D93 °C 210S
Specyfikacje i dopuszczenia:
ACEA E7
API CI-4/SL
CAT ECF-2
Cummins CES 20077, CES 20078
DDC Powerguard 93K215
Deutz DQC III-18
DTFR 15B110 (MB 228.3)
Mack EO-M Plus, EO-N
MTU Oil Category 2
RVI RLD-2
Volvo VDS-3
Meets requirements of MAN M 3275-1