Wraz z zaostrzeniem przepisów dotyczących emisji na całym świecie pojawia się nowe wyzwanie polegające na wytwarzaniu większej mocy przy jednoczesnej poprawie wydajności silnika. Nigdy wcześniej olej silnikowy nie odgrywał tak kluczowej roli w zapewnianiu wydajności.
Silniki są złożone, z wieloma ruchomymi częściami — ruch ten może marnować użyteczną energię przez tarcie. Tarcie może wpłynąć na moc. Wyzwaniem jest utrzymanie wysokich osiągów oczekiwanych przez kierowców, a technologia wykonywania silników musi dostosowywać się do wymagających limitów prawnych.
Castrol EDGE jest silniejszy pod obciążeniem. Odblokowuje wydajność silnika, zapewniając większą moc przy użyciu tego samego paliwa. *
Castrol EDGE: odblokuj prawdziwą moc silnika.
* Większa moc dla tej samej ilości paliwa używany w porównaniu do linii bazowej 5W-40, wykazanej w testach silników dla ponad 80% portfolio Castrol EDGE na całym świecie sprzedaje wolumen w 2021 r.
Zastosowanie:
Castrol EDGE 0W-40 nadaje się do stosowania w samochodach z silnikami benzynowymi i Diesla, w których producent zaleca: ACEA C3, API SP lub specyfikację oleju 0W-40.
Zalety i korzyści:
Castrol EDGE:
- Polecany przez wiodących światowych producentów samochodów, zespołów sportów motorowych i mechaników
- Wykazuje lepsze osiągi dzięki większej oszczędności paliwa*
- Zapewnia większą moc i lepsze przyspieszenie*
- Silniejszy pod ciśnieniem w dzisiejszych nowoczesnych silnikach.
Typowa charakterystyka:
Gęstość w 15°C ASTM D4052 g/ml 0.842
Lepkość kinematyczna w 100°C ASTM D445 mm²/s 13.3
Lepkość CCS -35C (0W) ASTM D5293 mPa.s (cP) 5800
Lepkość kinematyczna w 40°C ASTM D445 mm²/s 74
Indeks lepkości ASTM D2270 - 185
Temperatura płynięcia ASTM D97 °C -45
Temperatura zapłonu PMCC ASTM D93 °C 200
Popiół siarczanow y ASTM D874 % w t 0.8
Specyfikacje i dopuszczenia:
ACEA C3
API SP
BMW Longlife-04
MB-Approval 226.5/ 229.31/ 229.51
Renault RN0700 / RN0710
Meets Fiat 9.55535-S2