Wraz z zaostrzeniem ogólnoświatowych przepisów dotyczących emisji spalin pojawia się ponowne wyzwanie, jakim jest wytwarzanie większej mocy przy jednoczesnej poprawie wydajności silnika. Nigdy wcześniej olej silnikowy nie odgrywał tak kluczowej roli w zapewnianiu wydajności.
Silniki są złożone, z wieloma ruchomymi częściami. Ruchem przez zajwisko tarcia może marnować część energii pochodzącej z paliwa obniżając sprawność silnika. Straty te mogą wpływać na moc. Wyzwaniem jest utrzymanie wysokich osiągów oczekiwanych przez kierowców, przy jednoczesnym zapewnieniu niskiego zużycia paliwa i zgodności z normami emisyjnymi, które nakłada na producentów pojazdów prawo.
Castrol EDGE jest silniejszy pod ciśnieniem. Podnosi sprawność i wydajność silnika, aby zapewnić większą moc przy tym samym zużyciu paliwa.*
Castrol EDGE: uwolnij prawdziwą moc silnika!
* Większa moc dla tej samej ilości zużytego paliwa w porównaniu z linią bazową 5W-40, o czym świadczą testy silników
ponad 80% Castrol EDGE w globalnym wolumenie sprzedaży w 2021 roku.
Zastosowanie:
Castrol EDGE 5W-40 nadaje się do samochodów benzynowych i wysokoprężnych i jest zaprojektowany tak, aby spełniał najnowsze specyfikacje wymagane przez nowoczesne silniki, w których producent pojazdu zaleca środek smarny ACEA C3, API SN/CF lub starszej specyfikacji 5W-40.
Zalety i korzyści:
Castrol EDGE:
- Polecany przez światowych producentów samochodów, zespołów sportów motorowych i mechaników
- Zwiększa sprawność silnika dzięki lepszej oszczędności paliwa*
- Zapewnia większą moc i lepsze przyspieszenie*
- Silniejszy pod ciśnieniem w dzisiejszych nowoczesnych silnikach
*zademonstrowano w testach silnika Castrol w stosunku do linii bazowej 5W-40, dla ponad 80% wolumenu Castrol EDGE w 2021 r.
Typowa charakterystyka:
Lepkośc kinematyczna w 40°C ASTM D445 mm²/s 75
Temperatura płynięcia ASTM D97 °C -42
Temperatura zapłonu, PMCC ASTM D93 °C 202
Gęstość relatywna w 15°C ASTM D4052 g/ml 0.85
Lepkość kinematyczna w 100°C ASTM D445 mm²/s 13
Viscosity, CCS -30C (5W) ASTM D5293 mPa.s (cP) 5800
Indeks lepkości ASTM D2270 None 174
Popiół siarczanowy ASTM D874 % wt 0.8
Wydajność:
ACEA C3
API SN/CF
MB-Approval 226.5/ 229.31/ 229.51
OPEL OV 040 1547 - D40
Renault RN0700 / RN0710
VW 505 00/ 505 01
Meets Fiat 9.55535-S2
Meets Ford WSS-M2C917-A