Dzisiejsze silniki nieustannie przesuw ają granice technologii i inżynierii. Silniki te w ykorzystują układy doładow ania, przy jednoczesnym zmniejszeniu pojemności skokow ej, co znacząco w pływ a na zw iększenie obciążeń w trakcie ich pracy.
Wysokie obciążenia oddziałują na olej silnikow y. Obciążenia te pow odują w zrost tarcia, które, niekontrolow ane, może spow odow ać spadek w ydajności silnika naw et o 10%.
Castrol EDGE Turbo Diesel z technologią Fluid TITANIUM modyfikuje sw oje w łaściw ości, by stać się mocniejszym pod obciążeniem. Nie dopuszcza do kontaktu metalow ych elementów , zmniejszając tarcie i uw alnia maksymalną moc silnika - kiedy najbardziej tego potrzebujesz.
Castrol EDGE Turbo Diesel z technologią Fluid TITANIUM: Uw olnij praw dziw ą moc silnika.
Zastosowanie:
Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40 jest przeznaczony do silników Diesla w których ich producenci zalecają stosowanie oleju w jakości ACEA C3, API CF w lepkości 5W-40.
Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40 został dopuszczony do stosowania w pojazdach wiodących producentów samochodów.
Wybierając olej porównaj informacje zawarte w instrukcji samochodu.
*GM dexos2TM : spełnia GM-LL-B-025 i GM-LL-A-025: GB2D0717082
Zalety i korzyści:
Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40 z technologią Fluid TITANIUM jest naturalnym wyborem dla kierowców, którzy wymagają maksymalnej wydajności silnika i wysokiego stopnia jego ochrony.
Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40:
- Adaptuje się do aktualnie panujących warunków w czasie, gdy wzrasta ciśnienie, chroniąc silnik przed zużyciem
- Zmniejsza tarcie w całym zakresie prędkości obrotowej silnika
- Niezależnie testowany zgodnie z najwyższymi standardami dla potwierdzenia wydajności
- Zalecany przez wiodących producentów samochodów
- Chroni silnik przez cały okres między wymianami oleju.
Typowa charakterystyka:
Gęstość w 15°C ASTM D4052 g/ml 0.85
Lepkość kinematyczna w 100°C ASTM D445 mm²/s 13
Lepkość CCS -30C (5W) ASTM D5293 mPa.s (cP) 5800
Lepkość kinematyczna w 40°C ASTM D445 mm²/s 75
Indeks lepkości ASTM D2270 - 174
Temperatura płynięcia ASTM D97 °C -42
Temperatura zapłonu PMCC ASTM D93 °C 202
Popiół siarczanowy ASTM D874 % wt 0.8
Specyfikacje i dopuszczenia:
ACEA C3
API SN/CF
Meets Fiat 9.55535-S2
Meets Ford WSS-M2C917-A
GMdexos2™*
MB-Approval 226.5/ 229.31/ 229.51
Renault RN 0700 / RN 0710
VW 505 00/ 505 01