Nawet 75% zużycia silnika występuje w trakcie jego rozgrzewania. Kiedy silnik gaśnie olej ścieka z krytycznych węzłów tarcia, dzięki inteligentnym molekułom zawartym w Ford - Castrol MAGNATEC olej potrafi pozostać w tych miejscach jednocześnie chroniąc silnik przed zużyciem w trakcie kolejnego rozruchu. Molekuły przywierają do części silnika jak magnes zapewniając dodatkową warstwę ochronną silnika.
Castrol MAGNATEC chroni silnik od momentu uruchomienia redukując* w sposób znaczący jego zużycie.
Castrol MAGNATEC. Stała ochrona od momentu przekręcenia kluczyka.
*wg branżowego testu zużycia silnika API SN Sequence IVA.
Zastosowanie:
Castrol MAGNATEC 5W-30 S1 jest odpowiedni do użycia w pojazdach wyposażonych w silniki benzynowe i diesla, gdzie producent wymaga użycia olejów w klasie lepkości 5W-30 zgodnych z ACEA C2, API SN lub wcześniejszych.
Castrol MAGNATEC 5W-30 S1 jest odpowiedni do użycia w pojazdach Fiat wymagających normy olejowej Fiat 9.55535- S1 w klasie lepkości 5W-30.
Zalety i korzyści:
Zalety inteligentnych molekuł Castrol MAGNATEC:
- Przywierają do silnika w trakcie spływania oleju do miski olejowej
- Przywierają do metalowych powierzchni elementów silnika zapewniając dodatkową ochronę przeciwzużyciową
- Wraz z syntetyczną technologią zapewniają zwiększoną ochronę przed zużyciem w niskich i wysokich temperaturach
- Zapewniają ciągłą ochronę w zmiennych warunkach jazdy, obciążeniach i temperaturach
Typowa charakterystyka:
Gęstość relatywna w 15°C ASTM D4052 g/ml 0.850
Lepkość kinematyczna 100°C ASTM D445 mm²/s 10.3
Lepkość, CCS -30°C ASTM D5293 mPa.s (cP) 5500
Temperatura zapłonu PMCC ASTM D93 °C 209
Lepkość kinematyczna40°C ASTM D445 mm²/s 60
Indeks lepkości ASTM D2270 159
Popiół siarczanowy ASTM D874 % wt 0.7
Temperatura płynięcia ASTM D97 °C -46
Specyfikacje i dopuszczenia:
ACEA C2
API SN
Meets Fiat 9.55535-S1