-
CERAMIZER CK DO HYDRAULICZNEGO UKŁADU WSPOMAGANIA
62.97
Opinie | |
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Cena przesyłki | 14 |
Dostępność | Mało 1 szt. |
Kod kreskowy | |
EAN | 5909995013680 |
Ceramizer do hydraulicznego układu wspomagania kierownicy (CK)
Korzyści:
- Regeneruje układ wspomagania.
- Ułatwia jazdę dzięki zmniejszeniu oporów przy skręcaniu kierownicą.
- Zapewnia płynną i cichą pracę układu wspomagania w każdych warunkach.
- Utrzymuje nowe jak i używane urządzenia w jak najlepszym stanie.
- Zapobiega powstawaniu rdzy i korozji.
- Zastępuje w większości przypadków naprawy, zmniejszając wielokrotnie koszty w porównaniu z tradycyjnym remontem.
- Zatrzymuje i zapobiega powstawaniu pittingu.
- Zmniejsza współczynnik tarcia (do wartości 0,02 tj. 10-krotnie mniej niż przy styku „stal-stal”), tym samym obniża wytwarzanie ciepła pomiędzy trącymi się metalowymi częściami.
- Przyczynia się do zwiększenia niezawodności i sprawności mechanizmu.
- Mikrotwardość 4000-4500 MPa (400 450 kg/mm2) (dla porównania mikrotwardość stali wynosi przeciętnie 60 kg/mm2).
- Chroni środowisko naturalne.
- Preparat można stosować do dowolnych urządzeń (również przemysłowych) po wcześniejszej konsultacji z producentem Ceramizerów®.
- Ceramizer regeneruje jak i zabezpiecza układ wspomagania zwiększając znacznie niezawodność mechanizmu.
Procesy regeneracji i tworzenia warstwy ceramicznej odbywają się podczas normalnej eksploatacji i bez demontażu jednostki napędowej
Najwyższą efektywność w stosowaniu Ceramizera®, uzyskuje się przestrzegając ściśle zaleceń i instrukcji.
- Technologia jest przeznaczona do zabezpieczenia nowych i regeneracji zużytych, ale nieuszkodzonych mechanizmów.
- Można stosować z każdym rodzajem oleju do układu wspomagania kierownicy.
- Zaniżona doza Ceramizera® nie przyniesie oczekiwanych rezultatów obróbki.
- Zawyżona (np. 2 x większa) doza Ceramizera® nie powoduje żadnych skutków ubocznych jedynie wydłuża się czas trwania obróbki.
- W przypadku wcześniejszego stosowania dodatków do oleju (z molibdenem lub teflonem) zaleca się wymianę oleju z przemyciem mechanizmu przed zastosowaniem technologii ceramizacji. Inaczej skuteczność ceramizacji będzie zmniejszona a czas obróbki wydłuży się.
- Trwałość wytworzonej powłoki ceramicznej wynosi w zależności od warunków pracy urządzenia do 2 lat (przy ciągłej pracy urządzenia w normalnych warunkach) lub do 100 000 km przebiegu.
- Ceramizację powierzchni Ceramizerem® można powtarzać wielokrotnie.
- Ceramizer® można stosować do dowolnych urządzeń (również przemysłowych) po wcześniejszej konsultacji z producentem Ceramizerów®.
ILOŚĆ PREPARATU (liczbę dozowników), potrzebną do ceramizacji powierzchni par tarcia, określa tabela:
- Ilość oleju w układzie wspomagania kierownicy w litrach: Ilość dozowników
- 1-2 l: 1 doz.
- 2-5 l: 2 doz.
- 5-8 l: 3 doz.
- 8-11 l: 4 doz.
OPAKOWANIE ZAWIERA:
- Niniejszą instrukcję.
- Jeden dozownik łatwo rozpuszczalnego w oleju preparatu o masie netto 3,3 g.
ZALECENIA:
- Stosować bezpośrednio przy wymianie oleju, aby jak najdłużej (do kolejnej wymiany oleju) kontynuować jazdę z preparatem.
- Można stosować na każdym etapie eksploatacji z każdym rodzajem oleju.
- W trakcie tworzenia warstwy ceramiczno-metalowej (1500 km) nie wymieniać oleju.
- Można stosować razem z Ceramizerami® do silnika, przekładni, uszlachetniaczem paliwa.
- Charakterystycznym objawem początku regeneracji jest zmniejszenie szumu mechanizmu już po kilkudziesięciu kilometrach przebiegu. W przypadku znacznego zużycia mechanizmów a w szczególności wtedy, gdy podczas regeneracji po przejechaniu 100 -200 km zauważamy nieznaczną poprawę pracy mechanizmów zaleca się podwojenie dozy Ceramizera®. W przypadku, gdy po przejechaniu 100 – 200 km nie daje się zauważyć żadna poprawa pracy mechanizmu może to świadczyć, o dokonaniu błędnej oceny stanu zużycia mechanizmu lub mechanicznym uszkodzeniu urządzenia.
- Stosować przede wszystkim profilaktycznie, dla zabezpieczenia mechanizmów przed skutkami tarcia, przedłużając znacząco ich żywotność i czas bezawaryjnej pracy.
- Dozowniki/ strzykawki, które posiadają nieduży wyciek spod tłoczka są uważane także za prawidłowo napełnione.
INSTRUKCJA:
- Rozgrzać silnik do normalnej temperatury pracy tj. 90 oC przejeżdżając kilka kilometrów lub pozostawiając pojazd na 10-15 min z włączonym silnikiem..
- Wyłączyć silnik.
- Ogrzać w np. w ręku tubostrzykawkę do temperatury min. 15 oC. Wstrząsnąć tubostrzykawkę.
- Ustawić koła pojazdu do jazdy na wprost.
- Odkręcić korek wlewu zbiornika oleju w układzie wspomagania kierownicy i opróżnić 1/2 dozownika/-ów do otworu wlewu oleju (przestrzegając zachowania wymaganego poziomu oleju).
- Zakręcić korek wlewu oleju.
- Włączyć silnik i pozostawić na 5 min na biegu jałowym nie kręcąc kierownicą. Następnie przy włączonym silniku w ciągu kolejnych 5 min kręcić kierownicą do oporu w prawo i w lewo. Tę czynność należy wykonać na postoju lub przy niewielkiej prędkości jazdy.
- Wyłączyć silnik.
- Czynności 4, 5, 6, 7 powtórzyć do momentu opróżnienia tubostrzykawki.
- Tworzenie warstwy ceramiczno-metalowej trwa do 1500 km przebiegu, w normalnych warunkach eksploatacji. W tym czasie nie wymieniać oleju.
UWAGI:
- W przypadku wcześniejszego stosowania dodatków do oleju (z molibdenem lub teflonem) zaleca się wymianę oleju z przemyciem przed stosowaniem Ceramizera®. Inaczej skuteczność obróbki Ceramizerem® będzie zmniejszona a czas ceramizacji wydłuży się.
- W przypadku uszkodzeń mechanicznych przekładni (np. wyłamany ząb, głębokie rysy, znaczne zużycie itp.) należy naprawić usterki, po czym zastosować obróbkę Ceramizerem®. Ceramizer® nie regeneruje miejsc gdzie występuje tarcie gumy lub tworzyw sztucznych o metal.
BEZPIECZEŃSTWO:
- Produkt jest bezpieczny zgodnie z aktualnymi normami UE.
- Przechowywać w temperaturze poniżej +40 oC.
- Nie zapycha filtrów oleju ani kanałów olejowych.
- Nie zawiera teflonu ani molibdenu.
- Chronić przed dziećmi.
Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.