Wysokowydajny, wysokociśnieniowy olej przekładniowy wykonany ze starannie dobranej bazowy olejowej i wielofunkcyjnych dodatków. Nadaje się do najbardziej obciążonych przekładni. Najwyższa zdolność kompensacji ciśnienia. Zmniejsza zużycie i minimalizuje odgłosy pracy przekładni. Doskonałe właściwości lepkościowo–temperaturowe. Znakomita odporność na starzenie i niskie temperatury. Kompatybilny ze wszystkimi materiałami uszczelniającymi.
Właściwości:
- redukuje hałas podczas pracy
- nie atakuje powszechnie stosowanych materiałów uszczelniających
- doskonała odporność na starzenie
- doskonałe właściwości lepkościowo-temperaturowe
- minimalizuje zużycie
- zdolność pochłaniania wysokiego ciśnienia
Dane techniczne:
Klasa SAE (oleje przekładniowe) 80W SAE J306
Gęstość w 15 °C 0,88 g/cm3 DIN51757
Lepkość w 40°C 100 mm²/s ASTM D 7042-04
Lepkość w 100 °C 11,1 mm²/s ASTM D 7042-04
Lepkość w -26 °C (Brookfield) <= 150000 mPas ASTM D 2983-09
Wskaźnik lepkości 96 DIN ISO 2909
Temperatura krzepnięcia -27°C DIN ISO3016
Temperatura zapłonu 216°C DIN ISO 2592
Numer koloru (ASTM) 3,5 DIN ISO 2049
Aprobaty i specyfikacje:
API GL5 • MIL-L 2105 D
Liqui Moly rekomenduje ten produkt do pojazdów, które wymagają środka smarnego o specyfikacji:
MAN 342 Typ M1 • Volvo 97314 • ZF TE-ML 17B
Obszary zastosowań:
W przypadku przekładni pojazdów mechanicznych o dużym obciążeniu, zwłaszcza napędy osi z przekładnią hipoidalną.
Zastosowanie:
Podczas doboru należy przestrzegać podanej klasy lepkości przez producenta skrzyni biegów.
Mieszalny ze wszystkimi markowymi olejami przekładniowymi.
W pełni skuteczny tylko wtedy, gdy jest używany sam.
Stosować wyłącznie w ręcznych skrzyniach biegów, dla których określono oleje API GL 5.