Płyn hydrauliczny, który został specjalnie zaprojektowany zgodnie z wysokimi wymaganiami Daimlera. Olej do przekładni kierowniczej 3100 można stosować zarówno w mechanice układów kierowniczych i układach wspomagania kierownicy wielu pojazdów Mercedes-Benz. Pewna podstawa oleju i nowoczesne dodatki zapewniają optymalną lepkość i tarcie, wyjątkowo dobrą ochronę przed zużyciem, wysoką stabilność termiczną, stabilność
starzenia i doskonałą ochronę przed korozją. Sterowniczy olej przekładniowy 3100 działa odpowiednio w niskich temperaturach.
Właściwości:
- doskonałe zachowanie w niskich temperaturach
- zmniejszenie tarcia i zużycia
- optymalna stabilność na starzenie
- doskonałe właściwości lepkościowo-temperaturowe
- najwyższa stabilność termiczna
- doskonała ochrona przed korozją
Dane techniczne:
Gęstość przy 15 ° C 0,865 g / cm³ DIN 51757
Lepkość przy 40 ° C 33,0 mm² / s ASTM D 7042-04
Lepkość w 100 ° C 6,65 mm² / s ASTM D 7042-04
Lepkość w -40 ° C (Brookfield) <= 40000 mPas ASTM D 2983-09
Wskaźnik lepkości 163 DIN ISO 2909
Temperatura zapłonu 198 ° C DIN ISO 2592
Temperatura krzepnięcia -36 ° C DIN ISO 3016
Numer koloru (ASTM) L 3,5 DIN ISO 20
Aprobaty i specyfikacje:
Dexron II D ∙ MB-Approval 236.3
Liqui Moly rekomenduje ten olej do pojazdów, które wymagają środka smarnego zgodnego ze specyfikacją:
VW G 009 300 ∙ ZF TE-ML 03D ∙ ZF TE-ML 04D ∙ ZF TE-ML 09 ∙ ZF TE-ML 11 ∙ ZF TE-ML 14A ∙ ZF TE-ML 17C
Obszary zastosowań:
Do użytku zarówno w mechanicznych układach kierowniczych, jak i w układach wspomagania kierownicy.
Zastosowanie:
Należy przestrzegać specyfikacji i instrukcji producenta silnika lub pojazdu.
Olej w przekładni kierowniczej 3100 nadaje się również do uzupełniania systemów w których tradycyjnie stosuje się oleje ATF zgodne z tymi
specyfikacjami. Optymalna skuteczność jest możliwa tylko wtedy, gdy produkt jest używany w postaci niezmieszanej.